Kurban Bayramı anılarınız var mı?
İnanır mısın, var. :)
Küçükken ben fen dersinde kalp odacıklarını öğrendiğimiz bir zamana denk gelmişti kurban bayramı. Babam da bana gerçek kalbi inceletmiş damarları mamarları hep göstererek anlatmıştı. Hala hatırlarım, korkmamıştım ama değişikti yani.
Rize'ye gittiğimiz zamanlar kurban bayramını eski usul yaşayabiliyorum. Akraba evi bahçesinde her aile sırayla keser, adamların hepsi birbirine yardım ederdi. Kalabalık ve o bayrama mahsus koşuşturmaların tadı gerçekten farklı ya... İlk gün et işleri, mezarlık ziyaretleri, sonraki gün ziyaretler.. Kalabalık güzel geçen nadir şeylerden biri bayramlar. :) asosyal olduğumu nasıl da hemen belli ettim. :')
Annenin dedesi hayattayken bayram namazı sonrası tüm torunlar merdivenden bayramlıklarıyla sıralanır dedenin namazdan gelmesi beklenilir, geldiğinde ise el öpülür harçlık alınırmış.
İstanbul'da bayram çok tatsız geçiyor ama bu bir gerçek. Biraz da olsa büyük akrabalar var çok şükür.
Bi kere bayramda tatile gitmiştik güzeldi ama ruhu yoktu.
Kurban bayramında et kokusu en fenası. Ben bu maske olayını senelerdir bayramın ilk günü uyguluyorum mecburen. Annemlere yardım etmek de istiyorum ama.. Bi kere maske üstüne tülbent sardım kat kat sıyırdım kolları girişicem etlere... Yok olmuyor. Midem çok bulanıyor cidden fena fena oluyorum annem artık dayanamadı kovdu beni mutfaktan. :))
Madem konusu geçti şimdiden bayramınız mübarek olsun. Bol harçlıklar. Kavurma +Pilav+Ayran günleri musmutlu geçsin.
Bu haftaki konu için DEEPCİĞİM teşekkürler. Sonunda katılabildim ağaç ev sohbetlerine.
~~~
Yeni yazılarımdan haberdar olmak için izle kısmından takip edebilirsiniz.
İnstagramdan da takipleşelim; @elhaasil

Bugün bayramm erken kalkın çocuklar giyinin en güzel giysileriiii...
YanıtlaSilYaa küçükken bayramlık alırdık ama keisn alırdık ve ben onu askıya asar dolabimin dışına koyardım uykuya dalana kadar izlerdim bayramligimi sabah erkenden kalkıp bi hevesle giyerdim ahhhh...
Kurban bayramı,kurbanı kesme günü hariç çok güzel geçer çünkü et çünkü kavurma çünkü harçlık;)))
Cok tatlis bir ağaç ev sohbetleri yazısı olmuş ellerine sağlık ve gel artık(not:daha varmadı bile)
Hahahaha gel artık hee aynısını 2 gün sonra sana söyleyeceğim. Ayrılık geldi başaaa katlanmak gererek seni çok çok özledim arkadaşım eşek.
YanıtlaSilGüncel yorum:Gerçekten gel artık(Daha gideli 2 gün oldu ve bende yarın yolcuyum)AHH bu ayrılıkkkkkkk
SilAyrııılıkkk aman ayrılııııık. :'''( kaç gün kaldıııııı
Silçok tatliş yazcağını biliyodum zateen. sana da iyi payramlaar, bol kavurma ayran pilav harçlık :)
YanıtlaSilTeşekkür ederiiimmm 🍁 konu da çok güzeldi günceldi 🍁🍁
SilBende sevemem et kokusunu. Malesef hiç yardım falan da edemiyorum. Mutfağa yaklaşmam bile..
YanıtlaSilŞimdiden iyi bayramlar.. :))
Ağır kokuyor gerçekten. Kimsenin hoşuna gittiğini düşünmem ama bi tanıdığım var. Sıcak etle uğraşmayı kesmeyi falan sever. İlginç. Çok ilginç.
Silİyi bayramlarrrrf🌞
SilEvet sıcak et ben de hiç sevmiyorum. Kokuyor. Ama kurban bayramı ya büyükler bi yemek istiyor belli ki. :)) sana da iyi bayramlar. Ben memlekette geçiriyorum bu bayram. 🌿
YanıtlaSilHer yer et kokuyo *-*
YanıtlaSilKuyruk yağı 👉👈
Sil